Wednesday, June 22, 2011

The Telegraph kind of apologises for earlier Dog Stoning Report

Kol HaKavod to the Telegraph for (as I stated in an earlier post) removing the original “Rabbis sentenced dog to death” story and now today, for printing a correction.

The only criticism I would make is regarding the headline.

The term “Strongly Denied” is not correct seeing as the Israeli newspapers that originally published this work of fiction have now admitted that the story was a pack of lies and issued an unreserved apology for what amounts to a blood libel. The BBC and Telegraph would not have dared publish this lie had they not already been given immunity from accusations of anti-Semitism by the anti-religious Israeli press who printed it first.

Instead the headline should have read "Israel Do Stoning Report turns out to be false" or something similer.
The Telegraph quotes the Beis Din in Yerushalayim (The Jerusalem Rabbical court) as saying:

A court statement said: "There is no basis for stoning dogs or any other animal in the Jewish religion, not since the days of the Temple or Abraham.

“The female dog found a seat in the corner of the court. And the children were delighted by it; there were hundreds outside the court. They are used to seeing stray cats but most have never seen a dog before. The only action we took was to dial the number of the Jerusalem Municipality to get the people in charge to take it away.

“There was no talk of reincarnation, a lawyer has never been mentioned, either now or 20 years ago, and there was no stoning. Such inventions are a kind of blood libel, and we wonder why the inventor of the story did not continue to describe how we collected the blood of the dog to make our matzah.”

No comments: